Viesmīlības skolas

bārmeņi

Bārmeņa pienākumi ir labi prast ne tikai jaukt kokteiļus un pasniegt dzērienus, bet arī pārzināt to izcelsmi un ražošanas procesus. Tas dod lielisku iespēju izglītot klientu un radīt interesi par to, ko viņš bauda, tāpēc kursi sniedz vispusīgu ieskatu vīnu un destilātu pasaulē. Apmeklējot kursus, uzzināsiet arī par restorāna darbības pamatprincipiem.

1. Viesmīlības un apkalpošanas pamatprincipi restorānā (2 dienas)

Galda noformējums • Viesu apkalpošanas standarti • Vadlīnijas ikdienas saskarē un lēmumu pieņemšanā • Darbinieka loma uzņēmuma tēla veidošanā • Komunikācija ar viesiem • Pārdošanas prasmes un to nozīme apkalpošanā

2. Komunikācijas pamati labākai restorāna viesu apkalpošanai (1 diena)

Sagatavošanās darbam ar viesi un pozitīvā klimata radīšana • Klientu tipoloģija • Verbālā komunikācija • Problēmsituāciju risināšana • Emocionālā pašregulācija

3. Konflikti un to risināšana restorāna ikdienas darbā (2 dienas)

Ietekmes un pārliecināšanas spēju loma sarunās un konfliktu risināšanā • Kā definēt un apspriest sarežģītus jautājumus • Klausīšanās loma problēmas risinājumam • Konflikta būtība – kas ir konflikts un kāpēc tam jāpievērš tik liela nozīme • Konfliktu veidi un stadijas

4. Stresa menedžments viesmīlībā (1 diena)

Kas ir stress • Stresa cēloņi • Stresa pārvarēšanas metodes • Atgriezeniskās saites nozīme stresa novēršanā • Stresa psiholoģiskie un fizioloģiskie aspekti • 7 līmeņi stresa mazināšanai

5. Galda kultūra (1 diena)

Galda noformējums • Uzvedība pie galda • Etiķetes normas un prasības • Galda kultūras nozīme tēla veidošanā

6. Komunikācija un tās loma viesmīlībā (2 dienas)

Takta sajūta komunikācijā • Komunikācijas prasmes un pamati • Komunikācija ar “grūto” klientu • Empātija • Māksla klausīties un dzirdēt • Pašpārliecinātības nozīme komunikācijā • Dusmu menedžments • Teambuilding - taktikas

7. Ievadlekcija par vīniem (1 diena)

Vēsture • Pudeles, korķi • Ģeogrāfija • Kaitēkļi un slimības • Terroir • Mucas

8. Vīni, to veidi un pasniegšana (2 dienas)

Vīna pasniegšanas un degustācijas pamatprincipi • Baltvīni, to ražošana, populārākās vīnogas • Sarkanvīni, to ražošana, populārākās vīnogas • Dzirkstošie vīni un šampanietis • Stiprinātie vīni + Desertvīni

9. Vīna un ēdiena saderība (1 diena)

Vīna un ēdiena saderības pamatprincipi • Populārākās vīnogas un ēdiena klasiskā saderība ar tām • Eksperimenti vīna un ēdiena saderībā • Praktiskā nodarbība

10. Moderna restorāna vīna karte (2 dienas)

Tendences • Izpratne par vīnu • Daudzveidība • Cenu amplitūda • Pārsteiguma moments vīna kartē

11. Francijas vīni (2 dienas)

Bordeaux • Burgundija • Elzasa • Ronas ieleja • Luāra • Languedoc • Roussillon • Jura

12. Vācijas vīni (2 dienas)

Mozele • Reingava • Pfalca • Reinhesene • Ahr

13. Spānijas un Portugāles vīni (2 dienas)

Rioja • Ribera del Duero • Rueda • Penedesa • Heresa apgabals

14. Itālijas vīni (2 dienas)

Pjemonta • Veneto • Friuli • Toskāna • Dienviditālija

15. Vidusjūras, Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu vīni (2 dienas)

Ungārija • Čehija • Gruzija • Slovākija • Slovēnija • Grieķija • Kipra

16. Austrālijas un Jaunzēlandes vīni (2 dienas)

Viktorija • Rietumaustrālija • New South Wales • Dienvidaustrālija • Dienvidjaunzēlande • Ziemeļjaunzēlande

17. ASV un Kanādas vīni (2 dienas)

Kalifornija • Ņujorka • Oregona • Vašingtona

18. Dienvidamerikas vīni (2 dienas)

Čīle • Argentīna • Brazīlija • Urugvaja

19. Destilāti, to vēsture un pasniegšana (2 dienas)

Destilātu vēsture • Destilācijas process • Izejvielas • Ģeogrāfija • Tradīcijas • Pasniegšana

20. Klasiskie kokteiļi (2 dienas)

Vēsture • Pagatavošana • Pasniegšana

21. Modernie kokteiļi (2 dienas)

Vēsture • Pagatavošana • Pasniegšana

22. Komandas veidošanas treniņš (1 diena)

Kā veicināt darbu komandā • Izpratne par katra dalībnieka lomu komandā • Kā attīstīt sadarbību un veicināt komunikāciju komandā • Praktiskie uzdevumi – situāciju analīze un diskusijas • Individuālā atbildība par komandas rezultātu

23. Tējas pagatavošanas māksla (1 diena)

Tēju veidi, atšķirības starp tiem • Tējas izcelsme un vēsture • Tējas degustācija • Tējas pagatavošana atbilstoši tējas veidam

24. Kafijas pagatavošanas māksla (1 diena)

Kafijas veidi, atšķirības starp tiem • Kafijas izcelsme un vēsture • Kafijas degustācija • Kafijas pagatavošana • Baristas amats, tā nozīme un “knifi”

25. Pārdošanas prasmes un efektivitāte viesmīlībā (2 dienas)

Kā uzlabot pārdošanas un pakalpojumu sniegšanas prasmes • Izpratne par darbībām ar pievienoto vērtību • Praktiski uzdevumi pārdošanas prasmju attīstībai • Situāciju analīze, spēles, diskusijas • Darbs ar viesu iebildumiem un risinājumu piedāvāšanas tehnikas

26. Higiēnas pamatprincipi restorānā (1 diena)

Minimālās higiēnas prasības • Labas higiēnas prakse • Nerakstītie likumi • Higiēnas nozīme restorāna darbībā